نشست خبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دوازدهمین رویداد کیش اینوکس(۲۰۲۵) برگزار شد.

تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال به حداقل ۵ میلیون فقره می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «غلامرضا فتحعلی» در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه در کشور است. این بانک ۵۳۰ شعبه دارد و سرمایه ثبت شده آن ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نظر دارد تا پایان سال جاری سرمایه ثبتی خود را به رقم ۲۲ همت افزایش دهد. همچنین بانک موفق شده با رعایت الزامات نظارتی بانک مرکزی، مطالبات غیرجاری خود را در محدوده مطلوبی حفظ کند و با ثبت نرخ مطالبات غیرجاری کمتر از یک درصد، بهترین عملکرد را در بین بانک‌ها داشته باشد.

فتحعلی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته با اعطای بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۳۵۲ همت توانست فاصله خود با سایر رقبا را بیش از پیش افزایش دهد. بانک همچنین تجربه رشد ۳۳ درصدی در منابع از ابتدای سال جاری را دارد و در حوزه پرداخت تسهیلات نیز موفق به ثبت رکوردی جدید شد؛ به طوری که تنها در ۷ ماه نخست سال بیش از ۳ میلیون فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

وی در همین رابطه افزود: برآوردها نشان می‌دهد این رقم تا پایان سال جاری به ۵ تا ۶ میلیون فقره برسد و گامی موثر در راستای برقراری عدل اجتماعی برداشته شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصیح کرد: بانک با بیش از ۲۲ میلیون مشتری، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از مردمی‌ترین نهادهای مالی کشور تثبیت کرده است. برخورد حرفه‌ای و خوش‌رفتاری کارکنان از جمله عوامل اصلی وفاداری مشتریان به شمار می‌رود. همچنین سهولت و سرعت در ارائه خدمات دیجیتال، مکمل تجربه مثبت مشتریان است که این ویژگی‌ها توانسته‌اند چهره‌ای نوین از بانکداری اجتماعی و خدمت‌محور ارائه دهند.

فتحعلی ضمن تأکید بر نگرش اجتماعی حاکم بر بانک، اظهار داشت: بانک قصد توسعه خطوط کسب‌وکاری و ورود به حوزه اصناف و شرکت‌ها را داشته‌ و در این راستا اقدام به طراحی محصولاتی متناسب با نیاز و سلیقه این گروه از مشتریان کرده است. حضور در کیش اینوکس۲۰۲۵ نیز فرصتی برای نشست با فعالان اقتصادی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانک است؛ به طوری که تنها طی نخستین روزهای برگزاری نمایشگاه ۴ تفاهم‌نامه به امضا رسیده و توافق مهمی نیز با سازمان منطقه آزاد کیش منعقد شده است. همچنین نشست‌هایی با اتاق‌های اصناف سراسر کشور برگزار شده تا محصولات ویژه این بخش ارائه شود.

توسعه همکاری بانک با شرکت‌های بیمه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رویکرد تازه این بانک در توسعه خدمات بانکی گفت: بانک علاوه بر موفقیت در حوزه پرداخت تسهیلات، اکنون مسیر گسترش فعالیت خود را به سایر عرصه‌های بانکی دنبال می‌کند. فرآیند دریافت مجوز صدور ضمانت‌نامه از بانک مرکزی در حال انجام است و به‌زودی این خدمت نیز به سبد خدمات بانک افزوده خواهد شد.

وی همچنین از گسترش همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های فین‌تک خبر داده و گفت این همکاری‌ها با هدف ارائه خدمات ارزش ‌افزوده و مکمل برای مشتریان در دستور کار قرار دارد. فتحعلی با اشاره به حرکت بانک در مسیری فراتر از خدمات اعتباری و پولی، فروش اقساطی بیمه‌نامه‌ها را نمونه‌ای موفق از این رویکرد دانست و افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ترکیب ظرفیت‌های بانکی و فناوری‌های نوین، در پی ارائه مجموعه‌ای کامل از خدمات مالی و رفاهی به مشتریان است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اهمیت تمرکز بر بانکداری دیجیتال و حضور بانک در نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس ۲۰۲۵، توضیح داد که بانک با معرفی سرزمین هوشمند مهر و پلتفرم کیولند، قصد دارد ظرفیت‌های نوین خود در حوزه خدمات مالی و دیجیتال را به فعالان اقتصادی معرفی کند. در این رویکرد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌دنبال طراحی پلتفرم‌هایی است که بتوانند خدمات بانکی را به‌صورت غیرحضوری و فارغ از محدودیت زمان و مکان ارائه دهند. این خدمات برای طیف متنوعی از مشتریان شامل بانکداری خرد، اجتماعی، اصناف و شرکت‌ها طراحی شده است.

عمده افتتاح حساب‌ها و پرداخت تسهیلات به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود

وی همچنین از پلتفرم کیوبانک به‌عنوان سامانه مادر در منظومه هوشمند بانک یاد کرد و گفت این سامانه در حال حاضر بخش قابل‌ توجهی از فرآیندهای بانکی را هوشمند کرده است. بر اساس آمار ارائه ‌شده، بیش از ۶۵ درصد تسهیلات و سپرده‌های بانک به‌صورت غیرحضوری و با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در بستر این پلتفرم انجام می‌شود.

فتحعلی اظهار داشت: رویکرد جدید بانک بر تنوع‌بخشی به خدمات و افزایش طول عمر مشتری متمرکز است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که پیش‌ از این بیشتر با محوریت اعطای تسهیلات فعالیت می‌کرد، اکنون با گسترش دامنه محصولات خود به سمت ارائه مجموعه‌ای از خدمات بانکی، اعتباری و مالی در قالب سوپرمارکت مالی مهر حرکت کرده است. هدف از این تحول، افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان و ارتقای تجربه کاربری در همه مراحل ارتباط با بانک است.

وی ابراز امیدواری کرد که حضور بانک در این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های دیجیتال بانک به فعالان اقتصادی باشد و نقش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی نظام بانکی کشور بیش از پیش تقویت شود.

فتحعلی قیمت تمام‌شده پایین پول را یکی از مزیت‌های رقابتی اصلی این بانک عنوان کرد و گفت: ساختار منابع ارزان، امکان ارائه خدمات با نرخ کارمزد پایین‌تر را به مشتریان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران از فناوری‌های نوین در حوزه شناسایی و احراز هویت زیست‌سنجی با دقت بسیار بالا بهره برده و این امکان را فراهم کرده تا فرآیند افتتاح حساب و انجام امور بانکی بدون محدودیت زمان و مکان انجام شود. همچنین با بومی‌سازی مدل‌های اعتبارسنجی بین‌المللی و تطبیق آن با شرایط کشور، توانسته تسهیلات را بدون نیاز به تضمین‌های سنتی و صرفاً از طریق قراردادهای لازم‌الاجرا ارائه کند.

در انتها فتحعلی از توسعه همکاری‌ با شرکت‌های بیمه خبر داده و عنوان کرد در سال جاری چندین قرارداد جدید در زمینه ارائه بیمه‌های اعتباری برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، بدنه و عمر منعقد شده است. این طرح به نمایندگی‌های فروش بیمه‌نامه‌ها اجازه می‌دهد تا خدمات خود را به‌صورت اعتباری ارائه دهند.

جشنواره ۲۲ آغاز شد

فتحعلی افزود بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه خدمات اعتباری سازمانی و دانشگاهی نیز تعاملات مؤثری با دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های مختلف برقرار کرده است. به گفته او، طرح‌ پرداخت شهریه‌ دانشجویی و تسهیل پرداخت هزینه‌ مجوزها و انشعابات شهری از جمله این اقدامات است که در چند استان کشور عملیاتی شده و قرار است در آینده نزدیک به سراسر کشور گسترش یابد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان از اجرای جشنواره «۲۲» از ۲۲ آبان تا ۲۲ بهمن خبر داده و گفت این جشنواره با هدف جذب منابع جدید و افزایش ظرفیت پرداخت تسهیلات برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

پربازدیدترین گزارش

پربازدیدترین ها